To GT έχει πολύ μεγάλες δυνατότητες βελτίωσης για 220hp
Αρχικά όμως πρέπει να γνωρίζουμε τις εργοστασιακές "παραλήψεις" που το έκαναν να αποδίδει 115Ηp μόνο...καθώς όμως και τα πλεονεκτήματά του.
Πρώτο βασικότατο μειονέκτημα είναι η έλλειψη τοποθέτησης
intercooler απο το εργοστάσιο...πραγμα απαραίτητο για οποιαδήποτε εφαρμογή Turbo.
Δεύτερο μειωνέκτημα θεωρείται η στενή εξάτμιση η οποία είναι σχεδόν ίδια με του ατμοσφαιρκού κινητήρα.
Tρίτο ζήτημα είναι η έλλειψη σκάστρας (blow off valve) η οποία είναι βασική προυπόθεση για βελτιώσεις και γενικότερα οποιοδήποτε turbo κινητηρα.
Τελευταίο θέμα είναι η τουρμπίνα Τ15 της Garret η οποία δεν έχει πού μεγαλύτερες δυνατότητες πέραν των 155hp.
Μεγάλο όμως πλεονέκτημα είναι η χαμηλή συμπίεση του κινητήρα 7,5/1 με πίεση μόλις 0,6bar στο τούρμπο,
με δυνατότητα αύξησής της μέχρι το 1,5bar χωρίς να χρειαστεί η αντικατάσταση των εργοστασιακών εμβολων και μπιελών
Έτσι αρχικά και πρίν από οτιδήποτε άλλο θα πρέπει να τοποθετηθούν
1)
Ιnterccoler.2)
Eξάτμιση 2,5 ιντσών απο καταλύτη και πίσω.3)
Σκάστρα.καθώς και τα εξής όργανα
1)
Βarομετρο turbo2)
Ηalmeter (A/F ratio meter)**Το
Ηalmeter είναι ένα όργανο που μας δείχνει την αναλογία του μείγματος καυσίμου.
Τα απλά
Ηalmeter (narrow band )δείχνουν τα εξήςσημεία
:
φτωχό, στοιχειομετρικό, πλούσιο μείγμα
Στα turbo αυτοκίνητα το στοιχειομετρικό μείγμα (αναλογία αέρα/βενζίνης) είναι
12/1 σε αντίθεση με τα ατμοσφαιρικά που είναι
14/1.
Τα απλά
Ηalmeter δεν μπορούν να αναφέρουν ακριβή αναλογία παρά μόνο σχετική , οπότε δε θα γνωρίσουμε πότε πραγματικά το μείγμα μας θα γίνεται φτωχό (πράγμα επικίνδυνο!!!!!!)
Eαν σκοπεύουμε να βελτιώσουμε αρκετά τον κινητήρα τότε θα πρέπει να προμηθευτούμε ένα
Ηalmeter τύπου
wide band το οποίο αναφέρει ακριβή αναλογιά μείγματος.
Bέβαια στοιχίζει πολύ περισότερο καθώς το πλήρες κit περιλαμβάνει εκτός απο το όργανο, επιπλέον αισθητήρα "λ" καθώς και φύσα σύνδεσης με υπολογιστή
Απλό Halmeter
Narrow band Wide band HallmeterΜε αυτές της αλλαγές η ιπποδύναμη θα αυξηθεί περίπου στα 135hp
(Η επόμενη
αλλά όχι ενδεδειγμένη κίνηση που μπορεί κάποιος να κάνει είναι να τοποθετήσει ρυθμιστή πίεσης turbo και να αυξήση την πίεση στα 0,8bar.Eκεί όμως θα χρειαστούμε και ρυθμιστή πίεσης βενζίνης για να αυξήσουμε ελαφρά την πίεση καυσίμου......
Επιπλέον υπάρχει η πιθανότητα να μας εμφανιστεί το λεγόμενο "fuel cut" δηλαδή κόψιμο τροφοδοσίας καυσίμου υπό κάποιες συνθήκες...)
Σταδιο 2οΣτη συνέχεια θα πρέπει να αρχίσουμε να βάζουμε το χέρι στην τσέπη, καθώς το επόμενο βήμα για σωστή βελτίωση είναι η αντικατάσταση της τουρμπίνας με μία Τ25, χωρίς μεταβολή της πίεσης του turbo.
Θα πρέπει να προσέξουμε η Τ25 να έχει ίδια πλάκα εφαρμογής στην πολλαπλή εξαγωγής αλλίώς (και συνηστάται) θα πρέπει να αντικαταστήσουμε την πολλαπλή με μία χειροποίητη.
Mε αυτές της αλλαγές έχουμε την βάση για μία σωστή συνέχεια και περίπου 150-155hp
Εxtra tipΕφ΄ όσον σκοπεύουμε να προχωρήσουμε περισσότερο σε αυτό το σημείο χρήσιμη είναι η τοποθέτηση ενός ψυγείου λαδιού, καθώς ο ALPHA turbo δε τα πάει και πολύ καλά με τηθερμοκρασία λαδιού στις αυξημένες απαιτήσεις.
Η συνέχεια έπεται......