Το "διάβασμα" και το σβήσιμο των βλαβών του εγκεφάλου, όλοι γνωρίζουμε ότι είναι σημαντικό και γίνεται μέσω κάποιου διαγνωστικού μηχανήματος.
Το διαγνωστικό της ΗYUNDAI που χρησιμοποιούσαν οι αντιπροσωπίες ονομαζόταν
Hi-Scan και η τιμή του σήμερα κυμαίνεται περίπου στα 2500- 3000ευρώ
Άλλο διαγνωστικά αντίστοιχα για Κορεάτικα και Ιαπωνικά αυτοκίνητα είναι το Carmann και το ΤΕΧΑ με αντίστοιχες εάν όχι μεγαλύτερες τιμές.
Καταλαβαίνει κανείς πως δέ συμφαίρει να αγοράσει κάποιος ένα τέτοιο εξοπλισμό συνεργείου και στην πραγματικότητα στο scoupe δε χρειάζεται!!!!!!!!!
(τουλάχιστο για το επίπεδο γνώσεων κάποιου o oποίος δεν είναι μηχανικός)
To πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να ελέγξει εάν έχει λαμπάκι
check engine τοποθετημένό στο καντράν.
Πολλά από τα ευρωπαικά Scoupe δεν είχαν τοποθετημένο το λαμπάκι του
check engine , της ζώνης οδηγού και του ανοίγματος πορτ μπαγκάζ, απο το εργοστάσιο.
Για να το ελέγξει κανείς αυτό αρκεί να παρατηρήσει το καντράν την ώρα που ανοίγει το διακόπτη στην 1η ή τη 2η σκάλα.
Στην πρώτη σκάλα, εάν υπάρχει, παραμένει αναμμένο συνεχώς, ενώ στη δεύτερη (όταν βάλουμε μπροστά) σβήνει μετά απο μερικά δευτερόλεπτα.
Εάν λοιπόν υπάρχει μπορούμε να προχωρήσουμε στην ανάγνωση των βλαβών ακόμα και χωρίς κάποιο διαγνωστικό εξοπλισμό!!!!
Εάν δεν υπάρχει τότε δυστυχώς, θα πρέπει να μπούμε στη διαδικασία να το τοποθετήσουμε, εφ΄όσον θέλουμε να ελέγχουμε μόνοι μας τις βλάβες και ποιές είναι αυτές.Το πώς τοποθετείται το λαμπάκι θα το αναλύσουμε στην κατηγορία D.I.Y.
Στο αριστερό μέρος των ποδιών του οδηγού υπάρχει ένα πορτάκι όπου πίσω από αυτό βρίσκεται η ασφαλειοθήκη του αυτοκινήτου.
Στο επάνω μέρος της υπάρχει η φύσα της διάγνωσης όπου συνδέεται το διαγνωστικό μηχάνημα.
1)Ανοίγουμε το διακόπτη στην 1η σκάλα ώστε το λαμπάκι
check engine να είναι αναμένο.
2)Πέρνουμε ένα απλό καλώδιο (40-50cm μήκος) και ακουμπάμε τη μία άκρη του στο ΡΙΝ
Την άλλη άκρη του την ακουμπάμε σε κάποιο μεταλλικό σημείο του αυτοκινήτου κάνοντας γείωση.
(Οι βαμένες επιφάνειες δε μπορούν να κάνουν γείωση.)
Επιλέξτε μία βίδα στο σασί ή κάποια άλλη καθαρή μεταλλική επιφάνεια
3)Κάνουμε γείωση για 2-3 δευτερόλεπτα και αφαιρούμε το καλώδιο. Το
check engine σβήνει για λίγο και μετά αρχίζει να αναβοσβήνει με κάποια συχνότητα.
Όταν το λαμπάκι αρχίζει να αναβοσβήνει μετράμε πόσες φορές μέχρι να κάνει μία μικρή πάυση.Σημειώνουμε τον αριθμό και μετά κάνουμε το ίδιο για τους επόμενους.
Κάθε μικρή παύση σημαίνει το τέλος ενός αριθμού και προχωράει στον επόμενο.
Μόλις συμπληρωθούν 4 παύσεις γίνεται μία μεγαλύτερη και μετά αρχίζει πάλι απο την αρχή να επαναλαμβάνεται συνεχώς το ίδιο μοτίβο.
Όταν σημειώσουμε και τα 4 ψηφία άυτός είναι ο κωδικός βλάβης μας.
Κάθε κωδικός βλάβης στο scoupe απαρτίζεται πάντα απο 4 ψηφία.Για να ελέγξουμε τον επόμενο κωδικό βλάβης (εαν υπαρχει) κάνουμε πάλι γείωση όπως και πρίν. Το αναβόσβημα σταματά και αρχίζει πάλι με τον ίδιο τρόπο και το νεό κωδικό.
Όταν παρουσιαστεί ο κωδικός
3333 αυτό σημαίνει το τέλος ανάγνωσης των κωδικών βλάβης.
Όταν παρουσιαστεί ο κωδικός
4444 αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχουν βλαβες.
Παρακάτω αναλύονται οι κωδικοί και τί σημαίνει ο καθένας:
KΩΔΙΚΟΣ - ΒΛΑΒΗ1122 -Εγκέφαλος Κινητήρα βλάβη
1233 - Εγκέφαλος Κινητήρα βλάβη
1234 - Εγκέφαλος Κινητήρα βλάβη
2121 - Turbo,βαλβίδα ρύθμισης πίεσης
3112- Μπεκ 1 βραχυκύκλωμα
3114- Βαλβιδα ρελαντί βραχυκύκλωμα
3116- Μπεκ 3 βραχυκύκλωμα
3117- Μετρητής Μάζας Αέρα βραχυκύκλωμα
3121- Turbo,βαλβίδα ρύθμισης πίεσης
3122- Βαλβιδα ρελαντί βραχυκύκλωμα
3128- Αισθητήρας οξυγόνου βραχυκύκλωμα
3125- Βαλβίδα Κανίστρου ενεργού άνθρακα/Αναθυμιάσεων βραχυκύκλωμα
3137- Εγκέφαλος Κινητήρα χαμηλή τάση
3145- Αισθητήρας θερμοκρασίας ψυκτικού βραχυκύκλωμα
3149- Κομπρεσσέρ air condition βλάβη
3152- Turbo,βαλβίδα ρύθμισης πίεσης- υψηλή πίεση
3153- Ποτενσιόμετρο πεταλούδας γκαζιού βραχυκύκλωμα
3155- Αισθητήρας στροφάλου/ταχύτητας βλάβη
3211- Κρουστικός Αισθητήρας βλάβη
3222- Αισθητήρας εκκεντροφόρου βλάβη
3224- Εγκέφαλος Κινητήρα-Κρουστικός Αισθητήρας βλάβη
3232- Αισθητήρας στροφάλου/ταχύτητας βλάβη
3232- Εγκέφαλος Κινητήρα-Κρουστικός Αισθητήρας βλάβη
3234- Μπεκ 2 βραχυκύκλωμα
3234- Μπεκ 4 βραχυκύκλωμα
3241- Εγκέφαλος Κινητήρα βλάβη
3242- Εγκέφαλος Κινητήρα βλάβη
3333- Τέλος ανάγνωσης Βλαβων
4151- Ρύθμιση Αέρα/καυσίμου βλάβη
4152- Ρύθμιση Αέρα/καυσίμου βλάβη
4153- Ρύθμιση Αέρα/καυσίμου βλάβη
4154- Ρύθμιση Αέρα/καυσίμου βλάβη
4155- Εγκέφαλος Κινητήρα βλάβη
4156 - Turbo,βαλβίδα ρύθμισης πίεσης
4444- Καμία Βλάβη
Διαγραφή των βλαβών1)Λασκάρουμε και αφαιρούμε το καλώδιο απο τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
2)Πατάμε τέρμα το πετάλι του γκαζιού για 20 δευτερόλεπτα.
3)Περιμένουμε 1-2 λεπτά.
4)Ξανασυνδέουμε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.