Κάτι που αρκετοί δε γνωρίζουν είναι πως ο εγκέφαλος του Scoupe (μονάδα διαχείρησης κινητήρα) παρά την ηλικία της , θεωρείται εξελιγμένη ακόμα και σήμερα.
Στην πραγματικότητα ο εγκέφαλος "μαθαίνει" απο τον τρόπο που οδηγεί κάποιος το αυτοκίνητο και αντίστοιχα ανταποκρίνεται....
Έτσι όταν ένα αυτοκίνητο κινείται συνεχώς σε συνθήκες πόλης (κίνηση, μποτιλιάρισμα, συχνές στάσεις), ο εγκέφαλος προσαρμόζεται σε αυτές τις συνθήκες και σύμφωνα με αυτές "αυτοπρογραμματίζεται".
Το ίδιο γίνεται όταν ένα αυτοκίνητο κινείται σε ανοιχτούς δρόμους με υψηλές στροφές στον κινητήρα για αρκετή ώρα.
Αντιλαμβάνεται κανείς ότι ακόμα και εαν τα δύο αυτοκίνητα είναι ολόιδια, η απόκριση και η απόδοσή τους θα είναι εντελώς διαφορετική.
Πώς λοιπόν κάνουμε reset για να επιστρέψει ο εγκέφαλος σε learning mode απο μηδενική βάση;
Είναι πολύ απλό...
1)Λασκάρουμε και αφαιρούμε το καλώδιο απο τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
2)Πατάμε τέρμα το πετάλι του γκαζιού για 20 δευτερόλεπτα.
3)Περιμένουμε 1 με 2 λεπτά.
4)Ξανασυνδέουμε τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.
5)Βάζουμε μπροστά και ξεκινάμε μια 20λεπτη + διαδρομή ώστε να προσαρμόσουμε τα νέα δεδομένα που θέλουμε.
Εάν θελουμε προσαρμογή φουλ απόδοσης, φρονίζουμε να επιλέξουμε μέρες και ώρες που δε κυκλοφορεί αρκετός κόσμος, δεν υπάρχει κίνηση και δε θα προκαλέσουμε με την οδηγική μας συμπεριφορά.
Θα πρέπει να μπορέσουμε να κινηθούμε με υψηλές στροφές για αρκετό χρονικό διάστημα.
Το καλύτερο είναι να βγούμε στην Εθνική ή κάποιο αντίστοιχο δρόμο.....τηρώντας πάντα τα επιτρεπόμενα όρια ταχύτητας!!!
Αντίστοιχα εάν θέλουμε μια οικονομική προσαρμογή κινούμαστε με χαμηλές ταχύτητες κάνοντας αλλαγές ταχυτήτων στις 2800σαλ-3500σαλ max.
Σημείωση
Η ίδια διαδικασία μέχρι το βήμα 4 ακολουθείται για να σβήσουμε τις καταγεγραμένες βλάβες απο τη μνήμη του εγκεφάλου.